10 مشکل بزرگ پرینتر ها + راه حل

10 مشکل بزرگ پرینترها+ راه حل

چاپگرها یکی از وسیله‌هایی هستند که در زندگی امروزی انسان کاربرد گوناگونی دارند. این وسیله‌ها در هر محیطی به چشم می‌خورند و در انواع گوناگون تولید می‌شوند. اگرچه کیفیت ساختار و ماندگاری پرینترهای برندهای مختلف بسیار زیاد است اما همچنان ممکن است که اختلالات و مشکلاتی در ساختار این پرینترها به وجود بیاید. ما در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم شما را با چند مشکل بزرگ پرینترها که می‌تواند فرآیند پرینت گرفتن اوراق مختلف را مختل کند، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

10 مشکل بزرگ پرینترها + راه حل

۱. کند کار کردن پرینترها

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلاتی که می‌تواند گریبانگیر یک پرینتر شود، کند شدن عملکرد آن است. اگر مشاهده کردید که سرعت چاپ کاهش پیدا کرده است و کیفیت چاپ کمتر شده است، بهتر است به تنظیمات دستگاه پرینت خود مراجعه کنید. این را بدانید که تنظیمات تمامی چاپگرها شبیه به هم نیستند؛ چرا که هر مدل و هر برندی، تنظیمات خاص خود را دارد.

در بخش تنظیمات، شما باید حالت چاپ را که قبلا تنظیم کرده‌اید، به حالت چاپ پیش فرض تغییر دهید. حال در بخش Print and Properties، گزینه‌ای را انتخاب کنید که مطمئن هستید که این گزینه می‌تواند کیفیت چاپ را کاهش دهد. در مرحله‌ی بعد، سرعت چاپ را از همین منو تغییر دهید و در نهایت هم مشکل کندی چاپگر را از بین ببرید. برای مثال شما می‌توانید در این بخش سرعت و کیفیت چاپ را از حالت ۸۴۵۰ به حالت نرمال تغییر دهید. این را بدانید که با افزایش ram چاپگر و چاپ مستقیم یک مطلب خاص از وب سایت‌های بدون ترافیک نیز می‌تواند یک راه حل کاربردی و مهم برای کاهش کندی چاپگر باشد.

 

عدم اسکن کردن یکی از مشکل بزرگ پرینترها

 

۲. عدم انجام فرآیند اسکن

یکی دیگر از مشکلات رایجی که می‌تواند هر اسکنری را با خود درگیر کند، از دست رفتن قابلیت اسکنر است. اسکنرها و چاپگرهای چند کاره بیش از سایر چاپگرها به این مشکل دچار می‌شوند. این مشکل که ریشه در خراب شدن نرم افزارهای اصلی یک چاپگر دارد، با نصب بسته‌ی مجدد نرم افزار چاپگر از بین می‌رود. اگر شما این بسته را هم به صورت مجدد نصب کردید؛ اما همچنان مشکل اسکن نکردن چاپگر برطرف نشد، لازم است که صفحات پشتیبانی سازنده را دنبال کنید و به دنبال برطرف کردن ایرادات اسکنر خود باشید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر، این اختلالات را برطرف کنید. این را فراموش نکنید که خراب شدن اسکنرهای چاپ یک امر طبیعی نیست و ممکن است خبر از خراب شدن یونیت درام چاپگر داشته باشد که در این صورت این یونیت نیاز به تعویض شدن دارد.

 

۳. شکننده بودن سینی کاغذ

برخی از تولید کنندگان برای این که بتوانند هزینه‌های خرید چاپگر را برای خریدار کاهش دهند، از کیفیت چاپگر می‌کاهند. به این صورت که این افراد سینی‌هایی شکننده را برای کاغذ در نظر می‌گیرند که عمر چندانی هم ندارند. برای این که با این مشکل بزرگ پرینتر و چاپگرهای امروزی مواجه نشوید، لازم است که پیش از خرید یک چاپگر به سینی کاغذ آن توجه ‌کنید. اگر شما می‌دانید که سینی موجود در یک چاپگر پس از یک مدت کوتاه شکننده می‌شود و یا ترک بر می‌دارد، بهترین کار این است که از خرید این چاپگر صرف نظر کنید و مدل‌های بهتری را که سینی‌هایی باکیفیت‌تر را در خود‌ جای داده‌اند، انتخاب نمایید.

 

۴. کمتر قرار گرفتن متن در یک صفحه

اگر شما هم‌ جزو افرادی هستید که می‌خواهید متن‌ها و نوشته‌های زیادی را در یک صفحه قرار دهید و از این طریق در مصرف کاغذ صرفه جویی کنید؛ اما نمی‌دانید که این کار را چگونه انجام دهید، باید متون ‌خود را با فونت ریز چاپ کنید. این کار علاوه بر این که در کاهش مصرف کاغذ نقش زیادی دارد، چاپ را هم سریعتر می‌کند و بازه‌ی زمانی اختصاص یافته به چاپ اوراق را کاهش می‌دهد. برای انجام این کار printer setting را انتخاب کنید و تعداد صفحات را کاهش دهید.

 

عدم افزایش کیفیت چاب با وجود شارژ کردن کارتریج ها

۵. با شارژ کارتریج هنوز کیفیت چاپ افزایش نیافته است.

تاکنون همه‌ی ما می‌دانیم که پرینترهای امروزی باید مدام از نظر جوهر و تونر شارژ شوند تا بتوانند فرآیند چاپ را به انجام برسانند اما در مواقعی ممکن است که ‌چاپ‌هایی کمرنگ از پرینتر مشاهده شود. بدون شک این مشکل بزرگ پرینترها از شارژ نکردن جوهر و تونر نشئت می‌گیرد اما در مواقعی هم ممکن است که شما مطمئن باشید که این کارتریج شارژ شده است اما همچنان چاپ با کیفیت کم و رنگ ‌کم انجام شود. این را بدانید که هر چاپگری نیازمند استفاده کردن از جوهرها و تونرهای باکیفیت و درجه یک است. بدیهی است که اگر شما از تونرها و جوهرهای درجه سه استفاده کنید، کیفیت مد نظر را هم از چاپ مشاهده نخواهید کرد.

افزون بر مورد فوق، مشکل کمرنگ بودن چاپ می‌تواند از هدر رفتن جوهر نشئت بگیرد. تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، همگی نشان می‌دهند که کارتریج‌ها تنها چهل درصد از جوهر درونی خود را مورد استفاده قرار می‌دهند‌. این بدان معنی است که برخی از افراد به دلیل کاهش هزینه‌های چاپ، کارتریج را از جوهر سیراب نمی‌کنند و همین امر باعث کاهش کیفیت چاپ می‌شود و این مشکل بزرگ پرینترها را در انواع و اقسام چاپگرها به وجود می‌آورد.

 

۶. کند کار کردن وایرلس پرینتر

همه‌ی ما می‌دانیم که اتصال به وایرلس آن هم از طریق سیم، کابل و سایر وسیله‌های اتصالاتی بسیار دشوار است. علاوه بر این، این گونه از اتصالات امکان جا به جا کردن چاپگر را از بین می‌برند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی، شاهد اتصالات بی سیم به صورت وایرلس هستیم. چاپ بی سیم نیز اگرچه دارای کاربرد آسان و ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی است؛ اما ممکن است محدودیت‌هایی هم داشته باشد و این محدودیت‌ها به یک مشکل بزرگ پرینترها تبدیل شوند. یکی از این مشکلات، قطع و وصل شدن وایرلس است. برای این که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، بهتر است که چاپگر خود را در نزدیک‌ترین نقطه به روتر قرار دهید و فاصله‌های مکانی روتر با چاپگر را کمتر کنید. همچنین لازم است از پشتیبانی کردن چاپگرتان از سرعت 802.11n spec اطمینان حاصل کنید تا بتوانید فرآیند چاپ اوراق مختلف را بهبود دهید.

۷. چاپگر هشدار خالی شدن کارتریج را می‌دهد.

گاهی اوقات ممکن است که هشدارهایی از قبیل خالی شدن جوهر یا تونر چاپگر را از سوی چاپگرهای پیشرفته‌ی خود دریافت کنید؛ اما تصور کنید که این هشدارها، یک هشدار غلط از آب دربیاید! در چنین شرایطی امکان این که حق با شما باشد، زیاد است. اگر پیام‌‌های تمام شدن جوهر معمولا بر روی پرینتر نمایش داده می‌شوند، شما نمی‌توانید به این پیام‌ها اعتماد کنید. برای برطرف کردن مشکلات این چنینی لازم است که هک‌های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید جوهر یا تونر موجود در کارتریج پرینتر را کنترل نمایید. با کنترل تونر و جوهر، دیگر نگران تمام شدن مواد موجود در کارتریج نخواهید بود چرا که از پر بودن آن اطمینان حاصل می‌کنید.

 

۸. کاغذهای چاپ شده دارای لکه‌ها و خطوط عمودی و افقی هستند.

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که‌ ممکن است هر پرینتری را با خود درگیر کند و یا حتی یک مشکل بزرگ پرینترها هم به شمار بیاید، افتادن لکه‌ها و خطوط کمرنگ بر روی اوراق چاپ شده است. در این شرایط، به نظر می‌رسد که هد پرینتر شما دچار کثیفی شده باشد. اگر سرچشمه‌ی این خطوط و این لکه‌ها همین کثیف شدن هد پرینتر است، شما می‌توانید از یک چاپگر جوهر افشان استفاده کنید. اگر احتمال می‌دهید که بر روی هد پرینتر شما جوهر ریخته است و این جوهر خشک شده است، بهتر است که از ابزار پرینتر که یک برنامه‌ی فوق العاده هوشمند است برای تمیز کردن این هد استفاده کنید. برای این کار هم لازم است که ابتدا برنامه‌ی مربوطه را بر روی پرینتر نصب کنید، گزینه‌ی Devices and Printers را انتخاب کنید و سپس با مراجعه به برنامه‌ی مربوطه، وارد تنظیمات پرینتر شده و آن را بر روی تمیز کردن هد قرار دهید.

۹. مشکل اشتباه نشان دادن‌ چاپگر پیش فرض

یکی دیگر از مشکلات بزرگی که می‌تواند برای هر چاپگری به وجود بیاید، مشکل انتخاب یک چاپگر پیش فرض است. در این شرایط، ویندوز چاپگر شما توانایی انتخاب صحیح چاپگر را ندارد و یک دستگاه دیگر را که اصلا موجود نیست، به عنوان چاپگر در نظر می‌گیرد. این گونه از مشکلات زمانی رخ می‌دهند که شما ویندوز چاپگر را به ویندوز هفت ارتقا بدهید؛ اما عملیات مربوط به شناخت چاپگر را بر روی آن پیاده سازی نکنید. حال برای رفع چنین مشکلاتی شما باید کلید استارت را بفشارید و سپس گزینه‌ی Devices and Printers را انتخاب کنید. سپس در این بخش باید تنظیمات چاپگر خود را به همان تنظیمات پیش فرض تغییر دهید و یا چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید تا این مشکل برطرف گردد.

هزینه بالای خرید جوهر و تونر یکی از مشکل بزرگ پرینترها

 

۱۰. هزینه خرید جوهر یا تونر بسیار زیاد است.

گاهی اوقات نیز ممکن است که یکی از مشکل بزرگ پرینترهای امروزی، مشکلی مثل مصرف بیش از حد تونر و جوهر باشد و از این طریق هزینه‌های اقتصادی زیادی از دست برود. این مشکل، یک مشکل جزئی است و با این چند اقدام کوچک به راحتی برطرف می‌شود. برای این که بتوانید هرینه‌های مربوط به مصرف تونر و جوهر را کاهش دهید، باید از یک کارتریج جوهر افشان که ظرفیتی معادل با ۲۵۰۰ برگ دارید استفاده کنید و یا در سریعترین حالت ممکن از کارتریج تونری با ظرفیت ۲۰۰۰ بهره ببرید. در این صورت امکان برطرف شدن این مشکل چاپگر تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

ویدیوی مشکلات رایج پرینترها و راه حل آنها

در ویدیوی زیر می توانید رایج ترین مشکلاتی که برای پرینترها پیش می آید ببینید. برای هر مشکل، راه حلی نیز ارائه شده است:

 

سخن پایانی

چاپگرها و اسکنرها یکی از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته هستند که به چاپ متون، تصاویر و اشکال بر روی کاغذ مشغول هستند اما در مواقعی ممکن است که مشکلاتی گریبانگیر این چاپگرها شود. ما در این مطلب ده مورد از مهم‌ترین مشکلاتی که ساختار چاپگرها و اسکنرها را با خود درگیر می‌کند، شرح دادیم تا شما بدون نیاز به تعمیرگاه و در خانه بتوانید این چاپگرها را تعمیر کنید و این مشکلات را از بین ببرید. البته این را بدانید که در همه‌ی موارد تعمیر خانگی مشکل بزرگ چاپگرها و پرینترها پاسخگو نیست چرا که اغلب اوقات پرینتر مشکلات جدی را تجربه می‌کند و باید توسط یک تعمیرکار ماهر تعمیر گردد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی برطرف کردن مشکلات چاپگر با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره فوری